Carbtune resp colortune

LGKarlsson

New member
Hej
Är det någon som testat carbtune resp. colortune (stift) vid justeringar på Norton el. andra hojar?

Kollade på carbtune.com som verkar seriöst. Hur fungerar det vid beställning från England, läggs det på svenska momsen och tull på priset?

Ta det lugnt i trafiken i sommar 8)
Hälsn LG
 

Per G

New member
LG,
Det finns en tråd "Förgasarsynkning med Carbtune".

Jag tycker att Carbtune är ett bra verktyg. Det andra verktyget har jag inte använt, skaffade det aldrig då jag tyckte att nyttan verkade begränsad.

/Per
 

LGKarlsson

New member
Hej Per
Tack för tipset! Jag kollade i tråden, verkar ju ok. Men hur blir det med moms och tull när man beställer från UK? Finns det någon åf i Sverige?
Kan det var någon annan som provat colortune kanske?

Det är detta med bestyckning och justering, det är ju inte helt lätt på "fri hand". En verkstad med "bänk" vore ju fint, men det har jag inte tillgång till.

Lambdalogger under körning skulle ju också fungera, men då måste man ut på bana för att undvika "Harry Haffa". :D

Tacksam för fler tips.

Hälsn LG
 
A

Anonymous

Guest
Hej!

Du får betala moms i UK och frakten men ingen tull eller svensk moms.
Har skickat efter saker från Norvil några gånger och det har fungerat bra.

Hälsningar
Peter
 

Per G

New member
Hejsan!
Jag tycker att det fungerar bra att handla från England och när man handlar från ett EU land så betalar man moms/VAT i det landet men ingenting här hemma så det enda som tillkommer är frakten.

Eftersom jag har växellådan utspridd över garaget så kommer jag att ta bilen till årsmötet så jag kan ta med min Carbtune om det är någon som vill kolla sin förgasarsynkning?

/Per
 
Top