Britannia 2019

I lördags lastade jag Commandon och körde upp genom de mörka småländska skogarna. Det har ju blivit fler och fler Hinckley-Trajjor på Britannia-rallyt men en del gamla hojar hade i alla fall letat sig upp till Lenhovda. Tyvärr såg jag bara en enda Norton utöver min egen Commando.





 

Bifogat

  • 022skogsvag.JPG
    022skogsvag.JPG
    2 MB · Visningar: 3,242
Nej, det var tunt. Nästan inga Nortons och inga gamla kaffe-räsrar. Nu råkar jag veta att minst två andra klubbmedlemmar hade laga förfall. En medlem bromsade omkull på väg till Britannia och bröt handen. En annan medlem parkerade sin hoj på en grusväg med benet under som såklart bröts. Så tag det så nätt pågar! Vi är inte lika osårbara som när vi var 20...

Överhuvudtaget tycker jag att Britannia mer och mer liknar en H-D-träff; en massa sprillans nya hojar och gamla människor i svarta luvtröjor med märkeslogga. :roll: Men turen upp genom Småland på Commandon var i alla fall fin.
 

camenius

Well-known member
Minns inte när det var så att nya Triumph slig igenom statistiken och moderna hojar blev majoriteten. Relativt länge sedan... Drygt tio år sen i all fall, om jag minns rätt.
 
Top