Beställa delar från England - Vat/moms/tull?

hallmanx

New member
Hej,
jag ska renovera en Commando Roadster -71 och det verkar bli en diger lista med delar som är tänkta att beställas från andover-norton.co.uk.

Frågan är hur jag ska få hem delarna och vad slutpriset blir?
Priserna på deras hemsida är utan vat, och som jag tolkar det blir det först 20% vat, sedan ytterligare 25% moms till Sverige, plus tull och frakt.
Alltså totalt 50% moms. Kan det stämma?

Är det någon som har erfarenhet kring detta? Finns det något annat sätt att beställa?
(Tillslut lönar det sig att åka dit i bil...)

//
Johan
 
Hei
Jeg har kjøpt mye fra AN. og USA.
Kjenner ikke til hvordan det er i Sverige, men du betaler i hvert fall ikke moms i avsender landet.
Jeg betaler den norske momsen når jeg får varen hjem .Ikke noe toll, bare et lite ekspedisjons gebyr i tillegg.
Vidar
 

Mike 40M

Member
AN och alla andra firmor jag känner till tar inte ut VAT på exportvaror.
Så du betalar svensk moms och speditörens frakt och tullklareringskostnader. Om jag minns rätt tillkommer tull över ett visst belopp.
Sen tror jag tullkostnaden beror på om grejorna är engelsktillverkade eller inte.
 

camenius

Well-known member
Ingen betalar "dubbel moms". Vi köper momsfritt från UK, och får betala svensk moms när leveransen kommer.
 

hallmanx

New member
Hej och tack för svar.
Ja det stämmer såklart att momsen enbart betalas i Sverige.
Paket under 2 kg skickas som brev, då det enligt AN blir billigast. Vad totalen på paket över 2kg hamnar på känns oklart.
Det verkar även finnas någon gräns på beställningens värde och om det är tillverkat i England eller inte...

Köpte precis delar för 2685 hos AN, moms & tull landade på 807 sek. Det var under 2 kg.

Har börjat göra en lista för beställning hos basmotor nu, men allt finns inte så det blir en kombination...
 
Top