Avgasrör - Dom.-51

A

Anonymous

Guest
Hej, alla dominatorägare. Ett tillsynes larvigt problem, men efter många försök börjar jag bli frustrerad. Min dominator är nyinköpt och när jag skulle hänga på alla lösa delar, visar det sig att det vänstra avgasröret inte vill samarbeta. "Det väljer" ett läge där det kommer ivägen för antingen bromspedalen eller oljeavtappningen på kåpan samt att ljuddämparen inte kommer in mot sidan - utan pekar frejdigt snett vänster. Det högra däremot lägger sig smidigt utefter cykeln. Och paret verkar höre ihop. Har någon liknande erfarenhet eller ett förslag på vad orsaken kan vara, så vore jag tacksam för ett svar.
Med förhoppning om några mil, redan denna sommar.
Kurt H
 

tr5

New member
Jag har ingen Dominator. Däremot erfarenhet av eftermarknadsrör med bristande passform.
Om rören är "nyköpta" är det inte alls säkert att de passar.
Jag köpte "production racer" rör från Norvil till min Commando. På ena sidan skilde det drygt 5 cm mellan skruvhålen i ljuddämparen och fästplåten.
Med hjälp av ett långt rör (dryga metern) med bra passform inuti avgasröret och en rejäl dos milt och väldoserat våld fick jag så småningom rätt passform.
 
Top