Andra hobbies?

camenius

Well-known member
När jag fyllde i ett inlägg från Krister här intill, skrev jag lite om en annan (för närvarande vilande) hobby, akvaristik.

Vet att Krister är en fena på att spela trummor, Peter är mer gitarrnörd än mc-nörd, att Weine gillar att hålla på med båtar och att Per tränar kids i tennis.... men ni andra, har ni någon annan passion? (Att samla på pengar, nya som gamla, samt gilla sex, gills inte inom denna fråga!)

Utöver mc och akvarium, är jag intresserad av det mesta kring trädgårdar, alltså växter och liknande. Därtill naturen. ...och så mat och dryck förstås, dock enbart för att konsumeras, är absolut inte någon "kock i köket". Tidigare hade jag ett starkt Kinaintresse och därför varit med att publicera tio böcker om landet, varit färdledare där samt samlat på kinesiskt ler- och stengods och porslin.

Stor spridning på nörd-genen alltså, dock idag koncentrerat till mc, akvarium och trädgård.

Nå, vad kan ni avslöja?
 
Hej på er.
Andra intressen än mc är för min del träning i social kompetens detta får jag genom att spela bridge 1 gång i veckan på någon klubb för detta ändamål. Det är väl så mycket jag hinner med.

God jul på er alla.
Mvh/ Hans
 

Taylor

New member
Förutom mitt gitarrspelande som Lasse nämnde så gillar jag att snickra. Ingen hobby direkt, men ett ständigt fritidsintresse.

Sen går det ju att fylla på med socialt umgänge, fiske, gamla bilar, datorer. elektroteknik. Inget som jag tillskriver som en stark hobby, men intresset finns.

Annars är det gitarrspelandet och allt vad det innebär som gäller såsom analyser av låtar och skriva arr. Just nu är det Beatles som gäller. Även fast det är det som gällt sen 1963 så har även andra musikstilar kommit och gått. Har spelat i 46 år.

Gitarrenoveringar har också varit en stor bit.
 

Magnus Jönsson

Administrator
jag brukar säga att jag har en heltidshobby efter ordinarie arbetstid, jag bedriver sen en tid tillbaka (det är visst snart tjugo år :shock: ) jord och skogsbruk på vår gård i Småland.

I och med detta har jag ju egentligen många "hobbies" i en, vi har lite blandat med djur som gör att vi är ganska låsta och har svårt att ta semester, biodling, foder som ska skördas och skog och byggnader som ska skötas, har även som Lasse ett trädgårdsintresse (vi försöker vara ganska självförsörjande med frukt o grönt under sommaren).
Mycket arbete blir det emellanåt men det är tillfredställande och blir en livsstil, och samtidigt skönt att få använda kroppen efter en heldag vid skrivbordet.

Samtidigt är ju detta med äldre maskiner kul, så maskinparken hemma är av äldre och mycket varierat snitt och egentligen finns betydligt fler fordon än vad vi har användning av :lol:, men mycket blir ju helt plötsligt avdragsgillt när man driver ett jordbruk, dock inte mina motorcyklar så de får ju gå på nöjeskontot.
Genom mitt ordinarie jobb är jag även intresserad av datorer och ny teknik, även om jag föredrar den lite äldre tekniken.

/Magnus
 
Har ganska många intressen vid sidan om hojarna. Byggnadsvård till exempel; bor tillsammans med hustru och diverse två- och fyr-benta hyresgäster på en korsvirkesgård uppförd på 1830-talet. Jag lägger så klart en stor del av min tid på att snickra och underhålla det egna hemmet men byggnadsvården har också delvis kommit att bli mitt förvärvsarbete. Är nästan uteslutande intresserad av gamla tekniker och byggnadsmaterial. Det nya lockar inte alls...

Ett annat stort intresse som följt med nästan hela livet är musiken. Har gigat en hel del ute tidigare men nu tar vi det lugnare. Spelar gitarr och bas. För tillfället spelar jag ståbas i ett soul/blues/ska/rockband kallat The Eminents. Vill man höra hur vi låter går det att lyssna på några låtar här: http://se.myspace.com/585255946

9_33143463_1.jpg



Är i övrigt intresserad av historia. (Och har en handfull universitetspoäng i ämnet men tröttnade på det akademiska och lade den biten åt sidan.) Fotograferar en del, läser en del och vistas gärna ute i naturen.
 
Top