750 Interstate 73:a

Ilefjord

New member
33_cafe_racer_2.jpg
[/img]

Bilden är tagen precis efter att jag monterat ny sadel o tank,som jag köpt av en annan gentleman i våran emminenta club, för övrigt även redaktör,
för våran alldeles ypperliga tidskrift.
 
Schysst café-stuk!
Inte förrän nu, trots att man bor i en av de mest tättbefolkade regionerna i Sverige, har vi fått tillgång till bredband. Bor man en bit utanför staden är man inte precis högprioriterad men nu kan jag äntligen ladda upp lite bilder utan att sitta och vänta i flera timmar. Bifogad bild visar min Commando som den såg ut i somras.
9_Knutstorp4_1.jpg
 

Ilefjord

New member
Howdy Howdy!!
VAAA ..... HAR dina motorcyklar en HÖGER sida också ????? :lol: :lol:
Riktigt fina bilder, på en superläcker hoj. :D
Jag ser att där finns en massa godis, och en del fina lösningar på en del prylar.
Det gör bara att det blir en massa följdfrågor :D , men dom tar vi lite längre fram, kanske LIVE.
Ha de //
 

tr5

New member
Ilefjord skrev:
Bilden är tagen precis efter att jag monterat ny sadel o tank,som jag köpt av en annan gentleman i våran emminenta club, för övrigt även redaktör,
för våran alldeles ypperliga tidskrift.

Kul färgschema. Om du gör om stripingen på tanken i gult istället för guld är du ju hemma. :wink:

Annars är jag imponerad av ditt lyftbord.
Jag började just på lite service på min Traja och ryggen hade synpunkter på arbetsställningen. Jag tror jag ska skaffa ett bord.
Verktygsboden m.fl. har ju såna för ett par, tre tusen.
Men var får man tag i Union Jack varianten?

Vad är det för ett bord du har? Har du några bra /dåliga erfarenheter av olika bord?
 

Ilefjord

New member
Aj aj aj , va rädd om ryggen !!

Av just den anledningen investerade jag i detta lyftbord.
Drift o underhållsteknik, i Mönsterås har just detta bord.
Jag har undersökt o jämfört andra bord o fabrikat, enl min bedömning är detta bord det mest prisvärda.
Man skall vidare vara uppmärksam på just lyftmekanismen, o vara extra vaksam så att det inte är uppbyggt med sk. SAX-konstruktion, vilket gör att bordet blir instabilt. En viktig aspekt är ochså att uppkörningsrampen är löstagbar, samt att under bakhjulet finns en lucka man kan ta bort vid tex bakhjulsdemontering.
Bla detta tips fick jag av en gammal +60 räv.
Och nu snabbt över till det coolaste av allt, PRISET.... 3100:- INKL TRSP TILL MIN GARAGEPORT :D :D ( 2495:- för lyften, 570-580;- -trsp)
Vad beträffar UNION JACK motivet , finns än så länge bara ett ex....
Jag har nämligen själv stripat o målat, mao, Home Made..... 8)
Själv tycker jag att coolhetsfaktorn höjs avsevärt vid åsynen av en sådan nice tingest i garaget, man blir liksom glad bara man kommer ut dit. :lol:

TVEKA IKKE 1 SEK, KÖP DIREKT !!!!!!
 
Bjarne , Hur gör du med regplåten, har du den på ryggen ?
He, he! Man får titta noga. Då ser man att det sitter en liten plåt på den hemmafilade alu-plåten, precis ovanför swing-fästet. Jag tycker att vägverket tillhandahåller alldeles för gigantiskt stora schabrak till plåtar. De förstör ju linjerna alldeles fullständigt. Tyvärr delade inte Kling & Klang min uppfattning i fjor då jag var på väg till Degeberga. Jag dundrade rakt in i en trafikkontroll i Höör. Trots trevligt prat om Norton och racing med de snälla konstaplarna fick jag ändå bidra med 400:- till statskassan. Men, men vill man vara fin så...
 

tr5

New member
Nu kom jag på det.

Jag har tittat på bilderna av din hoj Bjarne och den har kännts ännu spänstigare och sportig än innan.
Nu ser jag att du har bytt sadel. Den är ju helrätt, vad är det för nåt?
 
Jag tyckte att cutsen från produktionsracern blev lite för lång tillsammans med alu-tanken så jag rövade helt enkelt sadeln från min Dominator-caféracer då den ändå står på operationsbordet för tillfället. Det är en Manx-replika från Unity Equipe. Finns säkert fler som tillverkar den. Är faktiskt inte så obekväm som den ser ut heller.
 
Top