Ångtåg i Landeryd

krister

Member
Hej
Vilken otroligt fin dagstur det blev i dag ,de senaste 10 åren har museijärnvägen i Landeryd ordnat Ångtågsträff med ett väldigt fint arrangemang där nördar och resten av familjen kan träffas på lika vilkor .
Efter att jag tittat på lok och vagnar av olika ålder och användningsområde fanns även en fin samling av välrenoverade lastbilar och ett mindre antal mycket fina tvåhjulingar ,efter köttbullemacka åkte jag en omväg till Öxabäck för att träffa Tomas som visade sin samling av motorcyklar och renoveringsobjekt . Under en smakfull kopp kaffe pratade vi om att försöka samla i hop lite nortonåkare i närområdet för att lära känna varandra och kanske åka gemensamt till till träffar o.dyl.

Varma hälsningar Krister
PS i morgon åker jag Lergöksrallyt i Ängelholm DS
 
Bjarne Petersen skrev:
krister skrev:
PS i morgon åker jag Lergöksrallyt i Ängelholm DS

Har jag fått något om bakfoten? Var inte Lergökarallyt förra lördagen? (den 30:e augusti.) :?:

Jo, jag hade visst fått något om bakfoten och hittade själv svaret. Visst gick det stora veteranrallyt Lergökarallyt förra lördagen. Däremot finns det ett mc-rally kallat Lergöksrallyt och det går, som Krister mycket riktigt skriver, imorgon.
http://www.emck.nu/
 

krister

Member
Hej
Nu var det klart och hemma efter en dag med inventering av Hallandsåsens och Engelhloms fina vägnät , ni norröver om ni möjligtvis kommer på hoj hitöver
vill jag rekomendera en extra sväng på Hallandsåsen.
Rallyt var välorganiserat och trevligt , ca 15 mil på små slingrande vägar med kaffe och smörgås vid målgång

Krister
 
Top