Äntligen, Atlas Café racer 1968

camenius

Well-known member
Idag var det äntligen dags!

Premiärkicken som förhoppningsvis skulle väcka min ombyggda Atlas 750 ur sin törnrosasömn.
Olja i oljetank, bensin i bensintank, extra olja nerhälld i stötstångsrören för att smörja kammar och kamsläpor, därtill lite extra på ventilskaften, nyladdat batteri och flödade förgasare...

Med min rosenknopp Lena och tvenne kompisar som sanningsvittnen var det alltså dags att kicka igång min ögonsten från 1968. Fiasko med gravöl? Succé med tårta?

Klart det gick bra! Brum brum... så härligt rättvist livet kan kännas ibland! :upp :motorcycle: :upp :motorcycle: :upp :upp :motorcycle:

(BILDERNA LÄGGERV SIG FEL, KAN INTE FÅ DEM RÄTT. DE VISAS DOCK RÄTT VÄNDA OM DU KLICKAR PÅ DEM. SORRY)
 

Bifogat

  • 8A6718FD-5296-4DFB-84A2-7F5BF12B5283.jpeg
    8A6718FD-5296-4DFB-84A2-7F5BF12B5283.jpeg
    2.6 MB · Visningar: 3,968

camenius

Well-known member
här en annan bild
 

Bifogat

  • 8C4AB236-4564-441B-88C5-A27D7D7889EE.jpeg
    8C4AB236-4564-441B-88C5-A27D7D7889EE.jpeg
    2.6 MB · Visningar: 3,964

camenius

Well-known member
ytterligare en
 

Bifogat

  • 033BFDA2-F105-4E3F-9568-1FC631B23E0C.jpeg
    033BFDA2-F105-4E3F-9568-1FC631B23E0C.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 3,964

Jalla

Member
Stort grattis Lasse till ett fantastiskt bygge! Full poäng från mig!
Njut nu i fulla drag på vägen och när du inte använder den så parkera den i vardagsrummet.
 

camenius

Well-known member
Mej, tyvärr tog jag dem av bekvämlighetsskäl med "paddan". (Är det därför bilderna ligger fel här?) Filmen på fb blev som du säkert såg, av låg kvalitet på grund av paddan. Märkligt. Blir väl fler så småningom. Hojen är egentligen inte klar, en del smådetaljer kvar som ska fixas. Dock, det viktigaste, att allt är rätt kopplat och att motorn funkar är nu kontrollerat eftersom jag startat flera gånger och allt låter/verkar bra.

Däcket är lite för brett innerst och tar i svingen. Ska få hjälp av en däckfirma att "slipa ner" det någon millimeter så slipper jag köpa nytt. (Det där med mått på däck kan man lätt bli tokig av.) när detta väl är gjort ska jag ut och köra. Vem vet, kanske dyker det upp nåt elände då, men jag är optimist nu och räknar med att allt som det ska. :)
 

Lasse L

Member
Jag hade samma problem med iPhonen och googlade en del på ämnet. Det är ett känt problem med bilder från mac-världen som skall visas i pc-miljö. I vart fall om pc-miljön har några år på nacken. Det ligger en del foton i tråden "Bilder" i kategorin Off Topic som jag tog med iPhonen och iPaden i olika positioner, med knapparna uppåt respektive nedåt etc.
 

Corvette

New member
Gratulerar till färdig Café racer. Ang. kicken, Commandons kick är perfekt om man har tillbakaflyttat på Featherbedramen. Kolla bilderna på Edléns Dunstall. Om den sen går fri från avg.röret på din återstår att se.
 

camenius

Well-known member
Tackar för tipset! Hr provat några varianter och än så länge fungerar de inte utan att slita mot röret. Tror det blir till att svetsa om en kick till rätt form. Vidar har tydligen gjort det.
 
Top