Skåne Rundt 2022

Den här helgen var det Skåne Rundt, vilket jag missade helt i år. Jag brukar annars åka och kolla på hojarna vid något av stoppen. När jag tog en promenad hemma på ägorna på söndagsförmiddagen hörde jag det omisskännliga ljudet av en gammal hoj. Och en till, och en till... Det visade sig att arrangörerna hade haft vänligheten att dra rutten på den lilla vägen utanför mitt hus. Trevligt! Jag behövde inte ens lämna tomten för att uppleva lite gamla järn. En filmsnutt blev det. Den kan ses här om man så önskar:
 

camenius

Well-known member
Hm, mitt dåliga samvete.

Har varit sugen på det under många år. Hittills bara snack, men det vore riktigt kul. Nästa år blir det inte eftersom det tidsmässigt konkurrerar lite med Internationella Nortonträffe, men året därefter har jag inget att skylla på. Inget annat än tidsbrist. Svårt att hinna allt man vill... och svårare blir det ju äldre man blir. Problemet är att jag dels är lat, dels har för mycket att syssla med.

Drömmen vore att hinna en ordentlig genomgång av cykeln innan man kör SR. Å andra sidan, det är väl bara att bestämma sig...
 
Top