1,2 liter börjar närma sig gränsen när vevaxeltätningen lossnar och oljan fyller transkåpan.. Ser kul ut när man öppnar inspektionsluckan på transen.
Om kran på tilloppet. Om man har en hoj med rullagrad vevaxel kan man köra en dryg mil innan motorn nyper. På glidlagrade som Nortontvinnar kommer...
Har inte råkat ut för det än. Det är inte ovanligt. Orkar inte läsa igenom allt, men https://www.nortonownersclub.org/search/node?keys=kickstart+leak borde vara värt att läsa.
Du säger att den ryker blårök när den är varm. Ett tänkbart fel kan vara sliten returoljepump som inte klarar att dränera vevhuset. Ett annat fel kan vara vevhusventilationen. Finns enorma mängder inlägg på olika forum om Commandos vevhusventilation. Är "paraplyerna" (valve stem seal) Ok?
Honade...
Instämmer, BSM funkar klockrent. Har en från Paul Goff på en BSA. Aldrig haft problem med att handla från honom.
Finns även från http://www.aoservices.co.uk/
Alan Osborn är elektrisk expert för engelska NOC
AN och alla andra firmor jag känner till tar inte ut VAT på exportvaror.
Så du betalar svensk moms och speditörens frakt och tullklareringskostnader. Om jag minns rätt tillkommer tull över ett visst belopp.
Sen tror jag tullkostnaden beror på om grejorna är engelsktillverkade eller inte.
Har en uppgift på att sena 6V alternatorer är på 120W. Det skulle ge max 120/6=20A. Men nån BSA jag har ska ha 35A säkring. Har den två eller tre ledare från alternatorn? Det som ställer till det är oftast signalhornet som drar mycket. Prova med en 20A säkring men ha med en 35A ifall den går.
Kör alla hojar på akrylat två sista tankningarna för säsongen, Sparkade i gång en WD16H som stått stilla med Aspen i tanken i 5 år. Startade andra kicken.
Racehojarna går alltid på Aspen+ eller Aspen R. Den lokala motorsågshandlarn säljer Aspen 95 från pump. Billigare så.
Fått mitt första paket från Burlen-AMAL. Utom dom 5% i skillnad mellan svensk och engelsk moms tog DHL 125 kronor. Fördröjningen för tullklareringen blev "bara" en vecka.
Verkar vara en liknande lösning som BSA har på sina unit singles. En fjäderbelastad kula efter oljepumpen som öppnar när motorn startas Dessutom har BSA en liknande kula på insuget till returpumpen,Dom tre jag har våtsumpar i alla fall.